<TEI> <teiHeader> <fileDesc> <titleStmt> <title type="main">Rätoromanische Chrestomathie</title> <author> <persName> <surname>Decurtins</surname> <forename>Caspar</forename> </persName> </author> </titleStmt> <editionStmt> <edition>Digitalisierte Ausgabe</edition> </editionStmt> <extent> <measure type="pages">1</measure> </extent> <publicationStmt> <pubPlace>Köln</pubPlace> <publisher> <orgName>Sprachliche Informationsverarbeitung, Universität zu Köln</orgName> <email>buero@spinfo.uni-koeln.de</email> <address> <addrLine>Albertus-Magnus-Platz</addrLine> <addrLine>50923 Köln</addrLine> </address> </publisher> <availability> <licence target="http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/de/"> <p>Distributed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 Unported License.</p> </licence> </availability> </publicationStmt> <sourceDesc> <bibl>Decurtins, Caspar: Rätoromanische Chrestomathie</bibl> <biblFull> <titleStmt> <title level="m" type="main">Rätoromanische Chrestomathie</title> <author> <persName> <surname>Decurtins</surname> <forename>Caspar</forename> </persName> </author> </titleStmt> <editionStmt> <edition n="1"/> </editionStmt> <extent> <measure type="pages">7260</measure> </extent> <publicationStmt> <pubPlace>Erlangen</pubPlace> <publisher> <name>Vollmöller, Karl</name> </publisher> </publicationStmt> </biblFull> <msDesc> <msIdentifier> <repository>Digizeitschriften.de</repository> </msIdentifier> <physDesc> <typeDesc> <p>Chrestomatie</p> </typeDesc> </physDesc> </msDesc> </sourceDesc> </fileDesc> <encodingDesc> <p>Dieses Werk wurde in XML/TEI P5 kodiert.</p> </encodingDesc> <profileDesc> <langUsage> <language>Rhaeto Romanic</language> </langUsage> <textClass></textClass> </profileDesc> </teiHeader> <text> <body> L'g Nouf Sainc Testamaint <lb/>
253 <lb/>
Cura che las archiezzas t' insthnueschan, & aquellas bunas chioses, quælas <lb/>
ch' er l's Philosophi mundauns anumnam, las bunas chioses da duoruard, <lb/>
schi tirast uia pür plü da [f. cv] lœnsth êr our da tè. Cunbain che nu <lb/>
uain er do da gnir tiers Christum, upœia che l'g bab treia aquel tiers el, <lb/>
taunt plü upœia che Christus l'g treia. Clamain dimê cun la spusa: Treia <lb/>
me sieua tè. Clamain cun Petro: cumãda ch' eau uigna sieua tè. Aquidauaũt <lb/>
… êr l's Phariseers et Herodia uns gniuan tiers Christū: mu els tireuan <lb/>
uia pijrs co cure che gniuã. Vngiün nun es gnieu cun uintüra tiers Christū, <lb/>
upœia chel saia gnieu cun üna püra fè, ù pœia chel hegia hagieu sait & <lb/>
fam de la giüstia. Pür che nus uignen da co chi fo bsüng schi nun es è <lb/>
priuel che nus uignen par ünguotta. El es preschaint tiers l's ses, & <lb/>
preschaint plü cun craft, co d' gio cura chel era preschaint tiers l's Jüdeaus. <lb/>
El ho lascho à nus püristmas funtaunas da sieu sentimaint aint in las <lb/>
scrituras dals euangelis & dals apostels. Tiers aquellas pudains îr cura <lb/>
ch' n' s plæscha. Aquellas poust êr purtêr cun tè dintuorn. Nus hauain <lb/>
las funtaunas da nos salueder, da quælas che pudains prender sü oter co <lb/>
l'g salüd? Per che nu faschiand stima da quellas n's plæscha da baiuer <lb/>
our dals saungs dals oters quæls chi sun zapignôs & plains d' scheppamainta, <lb/>
… in aquæls chi es plü buœrgia co ouua? Eau nu uœlg huossa dîr, <lb/>
da las funtaunas da qualchiüns quælas chi sun cun uiuin atuschiedas. <lb/>
Nus nuns daiē dubalgiêr dschãt: [f. dr] Elg oda als ductuors à tainscher <lb/>
in aquellas funtaunas: & aque chels prendan alonder sü, che da què, chels <lb/>
seruan er als oters. Et da quels es dimê da prender bramusmang, innua <lb/>
che gratagia che aque plêd da Solomonis uairamang s' cuuigna: La funtauna <lb/>
… de la uitta, es la buochia dalg giüst. Mu per che da quels es üna <lb/>
mürafgliusa pochiezza, et la mêr part, chi scherchian aquellas chioses chi <lb/>
sun lur, & brichia aquellas chi sun da Jesu Christi, schi es è l'g plü <lb/>
sgiür ad ir tiers las prœpias funtaunas. Ellas n's inscuntran, ellas sun <lb/>
appinêdas. Ellas nu uœglian hauair ün gierbüglius dispütedar, ù ün <lb/>
iffichio logist, ù ün sclutrieu philosophum, mu ellas uœglian hauair ün <lb/>
sen hôt in Christo, & in sesues bas: a que es, chi nu tigna ünguotta sü <lb/>
se sues, mu sun Christo s' tain el sgiür delg tuot. Ad aquegli es auuonda <lb/>
ad esser infurmo cun aquels fundamains: Vna sula duttrina da Christi par <lb/>
la regla de la deuociun: Vna sula uitta da Christi, par ün exschaimpel da <lb/>
uiuer indret, es à nus auuonda. Tuot aquè che la diuina buntæd n's ho <lb/>
imprasto, aque n's ho ella imprasto par gracia tres aquel, par che nus <lb/>
nun n's dessen tiers à nus suessa ünqualchiosa d' lôd ù d' glœrgia. A quel <lb/>
ho el três da plü guisas astijns, três la crusth haduzo a la glœrgia da <lb/>
l' immortalitæd. In talla che in aquaist [f. dv] d' miz, che nus tres la <lb/>
santitæd de la uitta n's paissen à qui üna scherta inmortalitæd: cun la <lb/>
chiaritæd, aque chi sto uia à nus, meritãd bain uia à tuots, & êr uia als </body> </text></TEI>